Tuesday, May 11, 2010

aku masih bingung.....=(

tadi masuk kelas 1 bestari...
2 minggu x masuk...
ye la...aku mc lama kan...
kelas ni memang masalah sikit...
kelas belakang la katakan...
aku ingatkan if dah lama x masuk....
mungkin diorang ok la sikit...
tapi sangkaan ku meleset...
mereka berperangai mcm haram...
aku cume ade satu masa ngan mereka pon....
cakap tak henti2...
kuat pulak tu...
ade yg dok sibuk ngan hal kat luar...
ade yg dok sibuk nak nyanyi...
ade yg dok sibuk main meja bagai...
sampaikan aku mengajar dlm keadaan mereka bercakap kuat...
adekah manusia normal boleh tahan ngan keadaan itu...
even aku bg contoh soalan utk mereka pahamkan pon...
mereka masih cakap...
bile tanye...mereka faham atau tidak..
merka cakap tidak faham...
tetapi masih dgn cakap....
mereka bercakap bagaikan mereka nak mati esok...mcm dah xde peluang nak cakap dah...
lama2...aku pon meletop arr...
ape lagi...meja aku pukol...
meje tu jugak aku tolak sampai belakang....
kalau ikut hati aku....nak je aku cakap celaka diorang nih...
tapi aku masih boleh cover coz...aku tak patut berkata mcm tu...
satu jer persoalan aku....
kenape mereka tidak cube nak memahami keadaan?
kenapa...
keadaan mereka itu buatkan aku tak mampu nak memahami mereka...
ape yg mereka nak sebenarnya?
attention...?
perhatian seorang guru terbatas kerana seorang guru mempunyai ramai ank murid...
perhatian itu sepatutnya datang drpd ibu bapa....
kenapa keadaan ini boleh terjadi?
salah siapa sebenarnya??
hmmm....=(

No comments:

Post a Comment